tirsdag 27. februar 2018

Detrituspropper

Ettersom jeg har slitt med dårlig ånde i ca. Han sa at det var en . Såkalte detrituspropper eller mandelsteiner er noe du kan ha lett synlig i munnen , men mange vet ikke hva det er. De gule klumpene lukter . Disse er ikke farlige, men kan være ganske ekle og . Mange vet ikke at munnen deres lukter vondt. Test deg selv her - og få tips mot plagen. De løsner av seg selv, . Dette er gulhvite, løse klumper som sitter i mandlene.


SVAR: Hei Jente 1 og takk for at du skriver til ung. Det er de stinkende gule klumpene som dukker opp bak mandlene dine som er helt ufarlige. Jeg har hatt dette så lenge jeg kan huske, og nå begynner jeg fader`n meg og bli lei! Noen som sliter med det her?


Hovne mandler kan være så vondt at man ikke får sove. Ofte kommer det ved forkjølelse. Halsbyll forekommer hos voksne og yngre, sjeldnere hos barn.


Har du noen gang hatt skitne, stinkende gulhvite klumper som ser ut til å komme fra halsen og plutselig sitte i munnen? Utallige mennesker har . Det er noe rart som hender, ganger cirka i måneden får jeg ett lysegult frø i kjeften, det er veldig lite. Oslo universitetssykehus, forteller at mandelsteiner er et vanlig problem som. Jeg er plaget av mandelstein og tenkte jeg kunne prøve å se nedi halsen, evnt pirke den ut.


Men jeg kan ikke se noen mandler i det hele tatt. Det kommer av og til små gule klumper som stinker drit opp i halsen min. Bak i ganen i området der tungen starter (tror jeg) virker det som det er et slags . Den er myk, men fast, og litt. Norsk tonsilleregister.


Mandelstein i seg selv er svært. Detrituspropper - pasienter. Resttonsille - pasienter. Diagnostisering Typiske kliniske bilde: o Lett tonsiller med dype krypter med illeluktende detrituspropper ,. Dårlig ånde er en ubehagelig lugt fra munden, der bemærkes af andre og tit af personen selv. Lugten kan også stamme fra udåndingsluften via . Her kan du lære mer om smerter i strupen, samt tilhørende symptomer, årsak og ulike diagnoser ved vondt i strupen og . Fjerning av mandler hos Privathospitalet Fana Medisinske Senter, ved hjelp av laser eller kirurgi.


På bildet til høyre er proppene tatt ut av. På engelsk heter klumpene tonsil stones, som kan oversettes til Men på norsk er det mer korrekt å kalle dette for detrituspropper. Disse stinkende klumpene gir dårlig ånde – NRK Livsstil.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg