fredag 21. desember 2018

Kofte strikket ovenfra og ned

Kofte strikket ovenfra og ned

Deretter strikker du to omganger uten felling. For at du skal kunne telle maskene dine, er det en fordel å vite hvordan du ser forskjellen på . I noen tilfeller strikkes merkemasken vrang, og resten rett. På denne måten er det enkelt å telle hvor mange omganger det var siden forrige . Denne teknikken gjør det nemlig lekende lett å strikke genser. Da strikker jeg samtidig et par omganger så alle har et greit utgangspunkt å begynne med. Vis hvordan man gjør når man har strikket ferdig en pinne.


Kofte strikket ovenfra og ned

Få elevene til å telle opp antall masker ofte så de har oversikt. En rille dannes når man har strikket to omganger rettstrikk (dvs fram og tilbake). Riller er enkelt å telle , derfor pleier jeg å telle dem fremfor å . Når du så er i gang viser det seg at det var ufattelig kjedelig og trått å strikke …. Vi har alltid et stort utvalg omgangstellere i forskjellige farger.


Du kan kjøpe en nyttig omgangsteller til strikk eller hekling - Rask levering. Hvis den har forsvunnet noen omganger lengre ne kan du hekle den opp igjen . Meld deg på vårt nyhetsbrev under. Hvordan se forskjell på rettmasker og vrangmasker. Leave this field empty if . Mangler: telle ‎ omganger puff. Ofte står det også angitt hvor mange pinner eller omganger det skal være.


Eventuelt kan du skille fargene på garnnøstene ved å feste strikk på et nøste, binders på et annet og. Det er lettere å telle omganger hvis du strikker rillestrikk. Patentstrikk er en strikketeknikk der det strikkes med doble masker for å få. Inkes strikk inkesstrikk.


Hvis du strikker bare rette masker på rundpinne, får du glattstrikk. I tillegg la vi til en tellehjelp sånn at man skal kunne holde tellingen. De teller da ikke med som 1. Jeg har garn og pinner men ingen oppskrift, hvordan beregner man plagget slik. Dette tilsvarer ca den pinnetykkelsen du bør strikke garnet med.


Husk å telle masketallet foran og bak på bolen nøye, det er veldig kjedelig å. Er genseren trang, ville jeg strikket litt flere omganger før selve . Genser med lomme strikket uten oppskrift - i Sandnes Alpakka i utgått. Akkurat hvordan står beskrevet i forkortelsesboksen jeg alltid legger ved på første siden. Etter omganger strikkes det inn hull på annenhver vrangmaske slik:.


Tidligere på ettermiddagen hadde jeg måttet gi opp å strikke mens jeg. Holde orden på hvor jeg er når jeg strikker mønster som går over flere omganger. Ofte kan det stå i en oppskrift at du skal telle deg ut fra midten for å finne.


Kofte strikket ovenfra og ned

Tellesak til strikking Emms hobbyhjørne.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg