mandag 10. juni 2019

Hvordan hekle halvstav

Her har vi først heklet en luftmaskerad. Du starter med å hekle halvstaver i den 3. Tenkte bare jeg skulle vise deg hvordan du hekler en halvstav :Her hekler jeg med dobbelt garn, bare så du vet slik at du ikke blir forvirret av . Den øverste er heklet i halvstaver den nederste er heklet med fastmasker i bakre maskeledd. Hva betyr lm i hekling ? Omgang 5: luftmasker, halvstaver.

Hvordan hekle halvstav ! Her viser jeg deg hvordan du hekler halvstaver. I oppskrifter er denne maskentypen forkortet med. Det er så morsomt at så mange ønsker å lære seg å hekle.


Her er en liten video fra som viser hvordan alle masker lages og hvordan man hekler. Hekle halvstav , halvstav osv. Fotografi av en katt som ligger ved siden av mange heklede blomster i. Film som viser hvordan du lager en løkke.


Det første man må kunne, er å forstå forkortelsene og hvordan de ulike maskene lages som jeg har beskrevet under.

Hvis du vil, kan du hekle luftmasker og hekle fastmasker i disse. Resten av lua skal hekles i halvstaver. Hver omgang startes med 2 . Her gir vi deg en kort innføring på hvordan du kan hekle og samt. Luftmaske (lm ), kjedemaske (km), fastmaske (fm), halvstav (hst), stav (st) og . Under innlegget kommer yoytube-filmer på hvordan man hekler de. På denne måten hekler du halvstaver.


Engelsk tale, men veldig god illustrasjon. Half-double crochet betyr halvstav. For venstrehendte, klikk . Video nederst viser hvordan dette gjøres). Når du feller, kan du f. Fra dette fant jeg ut at lua var heklet i halvstaver , og på den lokale strikkebutikken min fikk jeg kjøpt garn som kunne passe i tykkelse og farge. Fastmasker: Snu med luftmaske Halvstaver : Snu med luftmasker Staver: Snu med.


Jeg hekler tre luftmasker og videre med halvstaver og avslutter med kjedemaske i . Jeg var veldig spent på hvordan det ville oppføre seg i hekling siden. Kjøper du nytt garn, spør i garnbutikken om de vet hvordan garnet du velger . Legg opp luftmasker og slå dem sammen til en ring. På Grytå skifter du farge hver 6.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg