torsdag 4. august 2016

Kefirkake med kanel

Kefirkake i langpanne er en enkel og veldig god langpannekake. Denne kaken fikk vi alltid servert i bursdag hos mine gode barndomsvenninner. Kaken inneholder samme type krydder som man vanligvis bruker i pepperkaker: Malt kanel , kardemomme, ingefær og nellik.


KEFIRKAKE i langpanne. Du trenger: liter kefir.

Krydderkake eller kefirkake uten egg bakt i langpanne passer godt til. Helgene er så travle at jeg sjelden rekker å sette meg ned for å gjøre noe som helst. Men nå har jeg tid til å dele denne . Torunns kefirkake (stor langpanne) Kake dl sukker 3-ss.


Kakene er holdbare og smaker nydelig av kanel , sjokolade og kaffe. Alt blandes i en stor bolle til en . Kaken holder seg i pose eller i tett kakeboks noen dager .

Bradepandekage med æbler og kanel - nem og lækker. Saftig kefirkake med sitron. Gunnlaug Eide Damberg. Enkel og supersaftig kake med sitron. Oppskriften er til stor langpanne.


Kefir kake - en variant av retten fra ingenting med et. Ha kefir, sukker, kveitemjøl, natron, kanel , kardemomme og vaniljesukker i ein bakebolle. Jeg fikk oppskriften på denne kaken fra min tante Kirsten for mange år siden, og jeg elsket den fra første bit!


Ha røra i ei lita langpanne, og strø over kanel , sukker og hakka mandler. I dag er det bursdag i heimen, og jubilanten ønsket seg kefirkake. Ingredienser glasur:. Det dufter jul her hjemme. Formkaker er perfekt å lage dersom du skal lage kake til mange.


Finn de beste oppskriftene her. Images on instagram about kefirkake.

Jeg har nå lagt inn oppskriften i basen, under det fantasifulle navn Kefirkake. Når kaken er lunken pensles den med smeltet smør og strø på sukker og kanel. Berit Alvestrand Selv om den heter kefirkake så er dette en tung og deylig langpanne sjokoladekake, altså ;).


Nå blir det rett på kakebakingen, kefirkake til bursdagsfeiring i Kongsberg i kveld :). Fermentert kefirkake fra boka Fermentering av Gry Hammer. Kefir gjør eplekaken ekstra saftig og holdbar. Eg smakte den første gang av ei god veninne og var så heldig og fekk oppskrifta hos henne.


Eldstemann sa faktisk her om kvelden når han . Kan jeg friste med en kake toppet med kanel og ristede mandler på toppen?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg