tirsdag 7. februar 2017

Kynnere stresset baby

Mange opplever å ha kynnere i løpet av svangerskapet. Kan stress gi deg kynnere , og hva skal du gjøre dersom de kommer? Jeg er gravid for første gang og vi venter baby i midten av januar. Det jeg føler meg mest usikker på nå er dette med kynnere.


Når du har kynnere , er det normalt at magen blir hard en stun for så å bli myk igjen. Ofte blir det verre mot kvelden hvis du er stresset.

Kynnere er en helt normal del av svangerskapet, men de skaper likevel bekymringer for mange gravide. For hva er normalt, og hva er ikke normalt? Er det kynnere eller rier du kjenner når magen strammer seg? Alle har kynnere og noen. Kynnere kan øke ved psykisk og fysisk stress og jo lengre du kommer ut i svangerskapet kan plagene øke.


Har blitt sykmeldt en mnd pga kynnere som er tidvis vonde. Lege mener baby kan bli stresset og at jeg ikke trenger unødvendig stress på kroppen. Fødselslegen forklarer at regelmessige kynnere er et tegn på at fødselen.

Inne i livmoren ligger babyen godt beskyttet i en gjennomsiktig pose som er fylt. Mange blir stresset dersom de går én dag over termin, men det er faktisk kun fire. Holder på å bli gal av å ikke få sove en hel natt uten å våkne flere ganger av av magen er helt hard og at det stikker vondt ca. Dere som har kynnere daglig.


Flere resultater fra forum. Unormalt mange kynnere? Jeg har hatt regelmessige kynnere siden uke 2 men nå er det sånn at på det verste kommer. Stress kan medføre tidligere fødsel.


Typisk opplever man kynnere når man reiser seg fort opp, snur seg i senga, trener, er stresset , etter sex eller en lang arbeidsdag. I tiden før termin vil det være viktig å roe ned tempoet slik at stress og mas reduseres. Lurer litt på hvor ofte det er normalt å ha kynnere i løpet av en dag? Jeg får det jeg tror er kynnere dersom jeg går mye, stresser ol.


Begynte uker før termin, og uke før termin kom baby. Da vi skulle legge oss om kvelden, sent som allti hadde kynnerne økt veldig,. Lars-Kristian veldig stresset.


Lege Tilde Broch Østborg forklarer hva kynnere er og hvorfor man får det. Hegèn Michelsen gir råd om hvordan du kan unngå hverdagsstresset.

Gravid uke for uke er en podcastserie fra Babyverden som følger fosterets . De har sett og hørt hjerteslagene til babyen sin for aller første gang, i tillegg til at de. Jeg er normalvektig, ikke stresset , ikke-røyker osv.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg