torsdag 9. januar 2020

Speltrundstykker sunt

Speltrundstykker er sunn og grov gjærbakst av speltmel, grov spelt, appelsinjuice og salt. De smaker god som tilbehør til middag eller sandwich til lunsj. Til helgefrokosten koser vi oss ofte med hjemmebakte rundstykker , som for eksempel disse speltrundstykkene. Spelt tillegges en rekke positive . Perfekt til søndagsfrokosten! Det nærma seg helg, kanskje det frister med nybakte rundstykker til helgefrukosten?


Speltrundstykker sunt

Denne oppskrifta på eltefri speltrundstykker krever ingen etterheving, så det går ekstra kjapt å få dei ferdige. Den er mer nøysom og klarer seg bedre på mindre næring. Derfor er spelten godt egnet til økologisk . I dag har jeg hatt en skikkelig effektiv formiddag! Ute og jaktet både julepynt og nye bakgrunner til matbildene mine!


Det er lite som slår duften av nystekte rundstykker når magen skriker etter. Jeg hadde i et par spiseskjeer knuste linfrø i mine rundstykker. Bruk minutter å røre sammen en deig om kvelden og server nystekte, eltefrie speltrundstykker på en halvtime neste morgen!


Det finnes mange forskjellige typer rundstykker både blant de hjemmebakte og de ferdige frosne som man kjøper i butikkene. Dette er saftige og gode rundstykker med revet gulrot, kan anbefales! Deilige grove rundstykker til søndagsfrokosten eller til matpakken!


Lag gjerne dobbel porsjon og legg litt i fryseren. Greit å ty til når man enten får uventet besøk eller har gått tom for brø eller når . Rundstykker er noe av det jeg syns er greit å ha i fryseboksen. Grove rundstykker av spelt. Dette er en stor porsjon som gir fulle brett med rundstykker (pr brett).


Sunn og god grøt med byggmel og grovt hvetemel. Dette er lyse loff- rundstykker uten frø og uten grovt mel. Du kan gjerne bytte ut noe av hvetemelet med grovere melsort og elte noen kjerner og . Men hvis halvstekte rundstykker er noe du spiser jevnlig, til frokost, lunsj,.


Jeg har prøvd meg litt fram med speltmel i det siste, og disse grove rundstykkene er kjempegode. Appelsinjuice gir dem det lille ekstra sammen . Eltefrie rundstykker med byggmel og linfrø er den nyeste eltefritt oppskriften på bloggen. Verdt å prøve, de er kjempegode ! Ha vann og margarin oppi melblandingen, og bland godt sammen. Sett stekovnen på 240°C. Saftige og sunne brød som kan fryses.


Speltrundstykker sunt

Torunns grove rundstykker er sunne og metter godt. Du baker dem med grov sammalt hvete og sesamfrø på toppen. Oppskriften og fremgangsmåten . Nystekte rundstykker til frokost er bare så fantastisk godt!


Da er det bare å rulle rundstykker , la dem heve i minutter og så steke. JEG TRENER MYE OG SPISER SUNT , MEN FÅR IKKE RESTULATER. Med til pikniken hadde jeg disse speltrundstykkene fra ChocoLanas matblogg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg