tirsdag 7. januar 2020

Vanskelig å tisse gravid

Gravide kvinner tisser ofte. Så fort livmoren begynner. Mange syns det er vanskelig å få tømt seg ordentlig, det går tregere å tisse.


De siste to ukene har jeg hatt skikkelig problemer med å få tisse. Vanskelig å tømme blæra 22.

Tegn på at fødselen nærmer seg? Flere resultater fra forum. Er gravid i uke og det føles som jeg har gått på do hele svangerskapet hittil. I det siste er det litt ubehag når jeg blir tisse trengt, og må forte meg på do.


Jeg har innfunnet meg med at det bare er litt vanskelig å tisse nå,. Jeg hadde ikke dette problemet før jeg ble gravid , men har gått noe oftere. Jeg har ikke problemer med å holde meg, men det er vanskelig å tenke . Har du det vanskelig , og trenger noen å snakke med?

Det er veldig vanlig med urinveisinfeksjon når man er gravid , og ofte kan visstnok . Forekomsten er høyere blant gravide enn hos kvinner ellers. Søkeord: svie ved vannlating, vondt å tisse , hyppig vannlating. Etter som barnet vokser i magen, får du behov for å tisse mye oftere. Her er grunner til å kontakte lege ved graviditet. At man må tisse oftere enn før, er en vanlig graviditetsplage.


Dette kan være vanskelig å vurdere, for et foster har jo ulik og varierende døgnrytme. Hun er gravid og må tisse , men legene sier nei. Hun fortalte meg ikke hvor vanskelig det ville bli å fortelle dette til min mor.


Som gravid opplever du mange endringer i kroppen og lekkasjer vil. Men hun også hadde en episode som skjedde hvor hun tisset på seg . Det er flere grunner til at du må tisse mer når du er gravid , og de er alle helt. Selv om du synes det er vanskelig å kontrollere blæren, må du aldri begrense . Det samme gjelder hvis du holder lenge på urinen når du føler at du må tisse.


Symptomer kjenner du som regel ikke før i uke 4. I uke er mensen forsinket med én uke. Forandringer i nyrer og urinveier inntrer hos den gravide allerede de første ukene.

Kvinnen opplever å ville tisse oftere og på mye mindre volum enn tidligere. Noen opplever at det går tregere å late vannet og at det er vanskelig å tømme . Er du gravid og sliter med å rekke toalettet når du må tisse ? Selv om det er vanskelig å kontrollere blæren, må du aldri begrense mengden .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg