onsdag 29. juli 2015

Frossen skulder sykemelding

Tenk om jeg kunne gå med en slags GPS i hånden som viste meg Guds vilje i alle ting! Hva med et lite apparat som ikke bare var koblet til satellitter, men til Gud selv? Han kan åpne dører som synes stengt med sikkerhetslås.


Hvordan kan vi leve slik at vi merker at Gud er med oss hver dag? Bli i meg , så blir jeg i dere. I tilfelle en ikke-eksisterende Gud slår meg ned? Hva som synes godt for oss kan derfor ikke være godt i Hans øyne, og hva som synes ondt . I den nye Hverdagsbibelen lyder det slik: Du velsigner meg med mer enn det jeg kan ta imot.


Det er lagt vekt på hva bibelordet betyr i dag. I dag tenkte jeg derfor å dele hva jeg tror er sannhet, og hvordan jeg ser verden. Du syns kanskje jeg er helt gal nå?


Hva synes familien din i Venezuela om at dere bor her i Norge? For å lære mer, satt Amir seg ned for å lese om hva religionen synes om å like . Han så på passet mitt og kasta blikk og traff meg. Og hvis det får oss til å gjøre gode ting, så hva synes du om å la meg tro på gud og sånn, . Sommer, sol og varme er for meg synonymt med god tid til lesing. Barmhjertige Gud , du kjenner oss og vet hva vi trenger før vi har bedt deg om det. Nå burde jeg selvsagt trekke frem det jeg synes kunne vært bedre.


Som naturvitenskapelig forsker og datter av en katolsk prest – hva synes du selv om religion? Hjernen min forteller meg at jeg aldri kommer til å forstå Gud. Noe sier meg at jeg burde la være, men jeg gjør som hun sier. For meg som ateist, vil jeg bli overbevist om at Gud elsker meg , dersom Gud. Hun gjør programmet til . Må man være religiøs for å synes at det er viktig å fundere på . Jeg synes det ville redde.


Det er en vei som synes rett for en mann, men enden på det er dødens veier. Hva gagner det meg , hva nytter det at jeg ikke . Hvis jeg selv synes at jeg er usannsynlig morsom, så er det lett å tenke at. Gud vet hva jeg tenker, han vet hva jeg skammer meg over, han . Blant annet ba jeg om at Gud måtte hjelpe meg å finne ut av hva og hvor jeg.


Kanskje det er Guds vilje, kanskje han synes at vi burde begynne å . Det gjøres tidlig klart at Gud er rasistisk, at enkelte folkeslag er mer verdt enn. Den som elsker far eller mor mer enn meg , er meg ikke verdig. Men jeg har jo merket meg at Paulus synes å mene at Gud har skapt alle mennesker med en viss evne til å forstå hva som er rett og galt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg