tirsdag 5. mars 2019

Uke 7 2020

Uke 7 2020

Husk at dere ALDRI skal kjenne mindre liv , Har dere kjent mindre. Enda ikke klar over at det var da jeg skulle få møte gutten vår, i uke 37. Det er sagt at man kjenner mindre liv de siste ukene, men hvor mye er vanlig? Babyen har alltid vært litt lat og har alltid måtte vekkes på . Men dersom dette vedvarer kan det være ett av de første . Dette er svangerskapet - uke for uke - adressa. Derfor har vi delt opp graviditeten uke for uke, så du skal få en god oversikt.


Uke 7 2020

Du føler deg kanskje tung, men husk at den struttende magen bærer et lite liv ! Uke : Nå starter permisjonen og du har endelig fri til å bruke . Etter å ha hatt halvannen uke der jeg endelig både har kunnet kjenne og se prinsessen tydelig i og. Prinsessens puls var høy, som min var det, men hun beveget seg lite. Eller…på dager der jeg kjenner liv er det ikke vanskelig. Jeg ble igangsatt i uke etter påtrykk fordi jeg var dårlig og kjente lite liv. En fredag i uke var jeg på en helt vanlig svangerskapskontroll, han hadde.


Jeg har kjent daglig liv i magen helt fra uke 1 og spesielt den siste tiden har den lille vært utrolig aktiv, så da vi satt på flyet på vei hjem fra . Mot slutten av graviditeten (omkring uke eller 38), vil du få en pause når den lille faller ned i bekkenet, og det letter presset på mellomgulvet og lungene. Komiteen har bedt Helsedirektoratet om å innføre ultralyd i uke for følgende. I uke merket jeg at det ble mindre liv i magen. Veldig lite spark her og nå.


Uke 7 2020

Gravid uke 36: Livmoren er nå på sitt aller høyeste, med alle plager det. Opplever det samme som dere - er i uke. Og uansett kan du virkelig begynne nedtellingen til deres nye liv. Vet jo at man skal ringe føden hvis det blir mye mindre liv , men hva med hvis det plutselig blir mye MER enn. Sv: Snart uke og hyperaktiv baby!


Trodde det skullle bli stillere der inne pga. Med lite liv menes at mor kjenner mindre fosterbevegelser enn hun har gjort tidligere i svangerskapet. Det er vanlig at du føler deg andpusten, selv ved små anstrengelser. Etter hvert vil kroppen forberede seg til fødsel ved at det kommer flere kynnere.


Uke 7 2020

Dersom fosteret dør i mors liv , må kvinnen fremdeles føde. En venninne av meg fikk plutselig vite at barnet var dødt tre uker før fødselen. Den hyppigste årsaken til fosterdød er at barnet får for lite næring fra.


Jeg har som dere vet kjent bevegelse og spark i flere uker nå, men vært litt bekymret. Skulle jeg fortsatt ikke kjenne liv må jeg ta kontakt med sykehuset.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg