onsdag 25. juli 2018

Hekle staver sammen

Heklet grteklut i dobbelt garn. Grytekluter i 1 bomull. Str 22x22cm, meget gode i bruk. Andre farver er også en mulighet, se bilder. Selger de for 100kr paret.

Denne Pinnen ble oppdaget av Turi Borgersen. Oppdag (og lagre!) dine egne Pins på Pinterest. Krepsemasker: Fm heklet fra venstre mot høyre.


Legg opp lm med heklenål nr 3. Oppskrift på grytekluter med julemotiv, hentet fra boken Hønsestrikk til folket, en bok. Slutt omg med kjm i 1. Min egen strikkeoppskrift på grytekluter som går raskt å strikke pga at det strikkes rett på hver pinne.

Små grytekluter , store grytekluter og grytekluter som grytelokkholdere. Den er heklet sammen i toppen og bunnen. Samt at det er heklet i sidene. Det gjøres i en operasjon.


Se flere ideer om Hekling , Strikking og Strikkeoppskrift. Vil du hekle noe til huset? Kurv heklet i bestemorrute-teknikken, fin til oppbevaring av garn, leker og annet.


Rart å tenke på det, men dagen jeg flyttet til Gjøvik for mange år siden kunne jeg hekling og helt enkel strikking, men langt i fra noe mønster eller sokker og votter . Gratis mønster :) Foto: Bluej. DISSE knallfine grytelappene har eg også heklet , men har eg noen selv? Dette er tredje gangen jeg lager disse gryteklutene , for hver gang har jeg testet ut metoder for å forbedre hvordan de hekles på. Lag en søt gryteklut av en gammel bomullsgenser.


Klikk videre og se hva du kan kjøpe! Vi hekler runde grytekluter og under ser du hvordan vi gjorde det. Mine grytekluter er heklet av mellomtykt bomullsgarn fra Europris.


Garnforbruk grytekluter = sett.

Beige nr 407: nøster. Ett par med påsydd bomullstoff. Fra kr 5- Hentes på Reinsvoll eller etter avtale.


Ferdig på en kvel kjempe enkle å lage, og en nyttig ting man faktisk trenger i hverdagen. Jeg har heklet noen enkle grytekluter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg