onsdag 8. august 2018

Måle feber baby

Ka med ei saftig og smakfull gulrotkake til kaffen idag? Verdens beste gulrotkake , ingen hokus-pokus! Pyntingen kan varieres etter hva man liker men nøtter er en vinner for min del.


Saftig og veldig god gulrotkake med speltmel ble en suksess, og Stian og jeg har kost oss Pynt med hakkede valnøtter eller hasselnøtter. Vår gulrotkake er saftig og god med revet gulrot og valnøtter.

Kan inneholde spor av nøtter , soya, selleri, sennep og sesamfrø. En saftig gulrotkake , proppfull av håndrevne økologiske gulrøtter. Jeg kom ved en tilfeldighet over R. Meeen …jeg har en samboer som er allergisk for egg (og nøtter ), kan . Idag ble det gulrotkake.


En gulrotkake i langpanne med epler , sjokolade og nøtter i også ! Kaken ble fantastisk saftig og god. Grovhakkede hasselnøtter , valnøtter eller mandler funker det òg.

Gulrotkake med rosiner og valnøttkjerner. Foto: Bent Raanes og Sarah. Rør inn gulrøtter, rosiner og valnøtter til slutt. Hell røren i en smurt langpanne og stek . Hell deigen i smurt langpanne og stek kaken. Lag glasuren og smør det på den avkjølte kaken.


Pynt eventuelt med revet gulrot og nøtter og server den i biter. I tillegg er den supergod! Sett ovnen på 1grader. Reklame-laget for Obs. Jeg har spilt inn nettkurset i tre dager nå, og det blir såå bra:):) Du kan lese mer om nettkurset ved å trykke her.


En perfekt gulrotkake skal, etter min smak, være full av gulrøtter og godt smør, og ha så mye nøtter i seg at jeg kan knase meg gjennom et stykke. Jeg elsker denne oppskriften som gir en saftig kake med masse deilig smak. Budapestkake er en berømt festkake som vanligvis.


Vend inn gulrotblanding, ananas i biter og grovt hakkede nøtter. Kakemoms som jeg er, leter jeg alltid etter gode og sunne kaker. Pynt med litt revet gulrot eller nøtter og appelsinskall.

Saftig gulrotkake slår sjeldent feil og er enkelt å bake og ostekremen på toppen er. Statholdergaarden og Kokkelandslaget, som er vikar for Wenche, lager krydret gulrot- og eplekake med karamell, nøtter og kremost. Glutenfri gulrotkake.


Deilig krydret gulrotkake som holder seg saftig lenge. Valnøttene gir en ekstra krønsj og et god lag med frisk og fyldig frosting gjør prikken over i-en. I dag skal jeg vise dere en veldig spesiell type gulrotkake. I stedet inneholder kaken masse hakkede hasselnøtter og litt potetmel. Smakfull gulrotkake med nøtter - Hjemmet - Klikk.


Har du lyst på noe godt til kaffen, er denne formkaken en innertier! Denne kan du bake i en fei!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg