torsdag 24. september 2015

Akvarie sneglearter

Akvarie sneglearter

Derfor velger vi her å omtale våre eplesnegler som Ampullariidae - som er alle. Eplesneglen er en dekorativ fargeklatt i tillegg til at de spiser endel alger og er . Usikker på hva sorten heter, men det er ikke Plectostomus eller hva den heter. Denne var liksom flatere eller hva jeg skal si. Så eplesneglen spiser agurk? Vi er definitivt nybegynnere hva gjelder akvarium og fiskehold og tar gjerne i mot.


Akvarie sneglearter

Leser på det akvaforumet at man bør ha eplesnegler fordi de spiser alger. Hva spiser skildpadder sån generelt da? Jeg har samlet en kjapp oversikt over hva jeg fôrer med i de første ukene.


En av disse artene er eplesneglen – Hoy Cherry, som gjør stor skade. Vi spør: Hva irriterer deg mest med Thailand? Thaiene spiser imidlertid ikke eggene, etter det vi kjenner til, noe som antyder at eggene også kan ha . Vet ikke hva som er vanligst, me. Det er 1liter, og foreløpig har jeg oppi: guppy, sverddragere, eplesnegler og ancistrus. Dessuten synes jeg det var så fælt når noen av de små ble spist.


Akvarie sneglearter

Reke er jo kule, ta deg en tur i dyrebutikken og se hva de har. Ikke sammen med kampfisken, da de vi spise opp sløret. Jeg tror jeg vil fjerne den nymfe, har hørt de kunne finde på at spise mindre fisk, så guppyerne bliver nok.


Jeg kan se kjønnet på eplesnegler , marisa og sebra epler. Jeg kan gi en oversikt over hva som er i alle mine kar. En del av eplesnegle babyene spiser frukost. Var litt heldig her for en av fjorårets babyer sitter også på agurkskiven, og da ser man hvor mye . I mange år har jeg spist lutefisk ved juletider og ellers stort sett bare smakt den.


Eplesnegler plager ikke kampfisken, men kampfisken kan nappe tentaklene av. Litt i under hva jeg forventet av meg selv, men greit nok. Er nok siste året jeg.


Eplesneglene rengjør glasset og bunnlaget, spiser råtne planter og døde fisk. Noen familier med slekt i parentes: Familien Clionidae ( Hvalåte - Clione limacina) uten kappe og skall. Kalte gullfisken min Pacman for den er gul og spiser konstant :p.


Akvarie sneglearter

Men hva mener du med hardhetsnivå? Dermed betyr det at lesehesten Rita får litt å lese på for å vite hva hun trenger. Snegler hjelper med å spise døde planterester forutsatt at man kjøper. Det er ikke uvanlig at eplesnegler flyter når de har mye luft i lungen sin. Ja, de spiser fiskefôr også, men er en sparsom med dette så er de gode.


Jeg vet også at de har tatt imot andre fisker og eplesnegler i tillegg til det. Hvorvidt mye yngel blir spist opp eller ikke kommer an på hva slags . Der hvor jeg er usikker på hva yngelen tar tilsetter jeg alltid infusorier. Veldig enkelt og greit så spiser man en banan (veldig sunt :-) så tørker man skallet i et . Jeg har for lav GH for Guppy, vet ikke om det er hva som er feilen jeg.


EpleSnegler får jeg heller ikke helt dreisen på. I dyrebutikken jeg jobba i, kalte de dem for eplesnegler så det er hvertfall det navnet jeg er kjent med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg