onsdag 6. januar 2016

Hormonspiral bivirkninger

De vanligste bivirkningene av hormonspiral er hodepine, ømme bryster, tørrhet i skjeden, humørsvingninger, depresjon, kviser, fet hu fett hår og mindre sexlyst . Hormonspiral (eller gestagenspiral) settes inn i livmoren og inneholder små. Nedenfor er det beskrevet bivirkninger som er spesielle for hormonspiral. Bivirkninger kan være uregelmessige småblødninger den første tiden, . Kontakt lege eller apotek dersom du opplever bivirkninger , inkludert mulige bivirkninger som ikke er nevnt i dette pakningsvedlegget.

Har hatt hormonspiral i år, blitt gradvis dårligere og dårligere. Jeg hadde grusomme smerter i magen og blødninger i et halvt år etter jeg satte den inn, men holdt ut. Jeg har hatt hormonspiral i år, de første tre mnd plagdes jeg med blødninger slik at jeg fikk jernmangel.


Jeg plages med bivirkninger pga hormonspiral som . Alle fakta om hormonspiralen. Jeg vurderer å ta ut spiralen da jeg har fått flere bivirkninger som . Det er også svært lite av hormonet i . Kan dere si noe om anbefalinger og risiko for alvorlige bivirkninger med .

Meget almindelige bivirkninger ved hormonspiral. Alvorlige og mindre alvorlige bivirkninger av kobberspiral. Dagens spiral , T38 har nesten dobbel så stor overflate – og må følgelig avgi mer.


Noen kan likevel få bivirkninger som humørforandringer, . Ny norsk studie styrker dokumentasjonen på at hormonspiral i stor grad. Spiral er et prevensjonsmiddel som ligger inne i livmoren. Lite risiko og få bivirkninger. Etter fødsel er det meldt om flere bivirkninger med hormonspiral. Jeg valgte hormonspiral fordi hormonene satt mer lokalt.


I utgangspunktet er det slik at prevensjon kan gi ulike bivirkninger , og noen kan . For de som ikke vet hva det dreier seg om, så begynte det med en hormonspiral i fjor sommer. Jeg opplevde også store bivirkninger. En spiral er et fremmedlegeme som plasseres i livmorhulen.


Det finnes også spiral som inneholder hormonet Levonorgestrel. Hvilke bivirkninger finnes? Langtidsvirkende prevensjon (p-stav eller hormonspiral ). Her kan du lese om bruksmåte, fordeler og bivirkninger ved de ulike produktene.

Det handler om psykiske bivirkninger hormonell prevensjon har på. Må hormonspiralen fjernes på grund af bivirkninger er der ingen mulighed for . Hva slags bivirkninger fikk du etter å ha satt hormonspiral , både gode og negative? Med hormonspiral slipper du å huske på prevensjon mer enn hvert femte (eller tredje) år. Får en-tre vonde kviser på halsen rundt eggløsning.


Men det er verdt det. Var ikke noe bedre med p . I vinter prøvde hun hormonspiral for å redusere smerter og. Effekten er lokal i livmorhulen og medfører ingen alvorlige bivirkninger. Min erfaring er at det er veldig lite bivirkninger på hormonspiral , sammenlignet med andre prevensjonsmiddel. Jeg har født barn og har brukt både kobber spiral og hormon spiral , som jeg.


Du må forvente liknende bivirkninger som ved hormonspiral.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg