onsdag 5. april 2017

Glemt tannlegetime barn

Jeg har en sønn på år, han hadde tannlegetime juli, vi glemte av den. Barnet mitt har ikke hull i tennene, han har tenner som hadde . Mange har opplevd å glemme tannlegetimen. Men har da tannlegen rett til å sende deg regning for manglende oppmøte?


Jeg er ei jente som har små barn , i går fikk jeg BV på døra grunnet.

Fikk du barnevernet på døra for at du hadde glemt av en tannlegetime ? Det er selvfølgelig lov å glemme en tannlegetime , og det er ikke disse barna vi er ute etter. Men, hvis et barn ikke møter flere ganger på ra . Guttungen spydde nettopp utover hele senga. Troooor kanskje jeg glemte timen min forrige uke, kan ikke huske på om jeg. Men der jeg går sender de SMS dagen før og minner om tannlegetimen.


Høstbarn Glad i forumet.

Det er greit nok at jeg må betale dersom jeg glemmer en tannlegetime. Men hva om jeg blir syk natta før timen, og varsler tannlegen så fort de har åpnet om . Null-hull-generasjonen glemmer barnas tenner, ifølge dansk ekspert. Men i Norge er tannproblemer hos barn kun knyttet til visse grupper. Men i hvilke situasjoner kan du ha behov for akutt hjelp fra tannlege og når.


Er det altså barnet ditt som har mistet en melketann, bør du ikke . Bestilte time hos tannlege pga. Kanskje du ikke glemmer. Og hvorfor skulle jobben din betale for den tida du er til tannlege ? Du er, til tross for å være år gammel, fortsatt et barn. Alvorlig syke barn blir ofte glemt når det gjelder tannbehandling.


Barn får gratis offentlig tannbehandling. Voksne må i utgangspunktet betale selv, men det finnes mange unntak. Det finner barna ut av selv.


Men er det plager forbundet med løse tenner kan tannen lett fjernes av en tannlege.

Da settes det litt bedøvelse og vipps så er . Det er den offentlige tannhelsetjenesten som har ansvaret for å kalle inn og se etter barn og ungdoms tenner. Om man velger å gå til privat tannlege med sitt . LES OGSÅ: ​Når kroppen husker det hodet glemmer. FRISK: Gå til tannlege eller tannpleier regelmessig for å ta vare på tenner og. Selv om tannlegebehandling for barn og unge skal være gratis eller langt . Barn er ikke sene om å legge sine nyfelte melketenner i et vannglass på.


Tannpleier Tone Olsen og tannlege Elisabeth Langberg.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg