tirsdag 4. oktober 2016

Frossen skulder 2019

I Laget tror vi at Bibelen er Guds pålitelige ord (les Lagets trosgrunnlag). Likevel presenteres Bibelen – og særlig enkeltstående bibelvers – ofte . Gjennom bønn kan vi snakke med Gud om alt. Ukens bibelvers på Jesusnett er Johannes 48. En av de største tingene Gud gir oss er Kjærlighet. Guds kjærlighet gjør noe med meg og menneskene jeg møter.


Nå forstår jeg stykkevis,: da skal jeg erkjenne fullt ut, slik Gud kjenner meg fullt ut. For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave.


Dagens bibellesning: Joel gudsord bibelen norskebibelvers bibelvers dagensbibelvers dagensbibelord gudergod mannakorn bibelleseplan . Bibelvers Tro, håp, kjærlighet , tro, håp, kjærlighet , gud - Poster. Jeg skulle ønske jeg kunne si det med . Gud , og hver den som elsker, er født av Gud og kjenner Gud. Bibelvers med håp og trøst, til bruk i dødsannonse og på sløyfer til kranser og bårebuketter.


Frossen skulder 2019

Med evig kjærlighet har jeg elsket deg . For Gud er ikke urettferdig så han glemmer det dere har gjort, og den kjærlighet dere har vist hans navn ved å tjene de hellige, nå som før. Men Gud viser sin kjærlighet til oss ved at . Heng bibelvers som forkynner hans godhet på speilet, så det er det første du ser om . Galaterne 26: For dere er alle Guds barn ved troen, i Kristus Jesus. Johannes 16: Gud er kjærlighet , og den som blir i kjærligheten , blir i Gud og Gud i . Se hvor stor kjærlighet Far har vist oss: Vi får kalles Guds barn, ja, vi er. Vi begynte hver time med et bibelvers hvor vi forklarte betydningen . Herren din Gud er hos deg, en helt som frelser.


Mens mange kristne tror at Gud bare er en ån tror mormonene dessuten at. Hvor dyrebar er din kjærlighet , Gud ! I skyggen av dine vinger søker menneskebarna ly. Han jubler over deg med . De får nyte overfloden i ditt hus, du lar dem drikke av din gledes bekk. I kjærligheten finnes det ikke frykt: Den fullkomne kjærligheten driver frykten.


Frykt ikke, for jeg er med deg, vær ikke red for jeg er din Gud ! Den som ikke elsker, kjenner ikke Gud , for Gud er kjærlighet. Ruts bok er en fortelling om trofast og livslang kjærlighet. Boas ønsket å være trofast mot Guds lov og mot ettermælet til sine slektninger. Sentralt bibelvers.


Tillit til Gud samme hva som skjer. Forventning om at Gud vil lede og hjelpe. I det hele tatt: Overgi seg til Guds omsorg og kjærlighet. Men når ett enkelt bibelvers.


Frossen skulder 2019

Så blir de stående disse tre: Tro, håp og kjærlighet. Men størst blant dem er kjærligheten. En skal lyde Gud mer enn mennesker. Jesus viste hvordan man kan ha den rette balansen mellom kjærlighet til Gud , kjærlighet til sin neste og kjærlighet til seg selv, og han sa til disiplene at de skulle . Non Stop – Om at Gud er trofast og at hans godhet, kjærlighet og.


Og en skal merke seg at Guds skapergjerning når det gjelder dyr, ikke. Gud har kjærlighet til dyrene – og det innebærer jo .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg