mandag 11. juni 2018

Forskjellige måter å strikke hæl

Innlegg om forskjellige måter å strikke hæl skrevet av boerboelheidi. I denne DROPS video viser vi hvordan man strikker en enkel hæl til en sokk. Strikk hælens masker frem og tilbake i glattstrikk i 5-cm.


Hun drar i hælmaskene igjen. Det er mange måter , du kan se her - Jeg peker og forklarer, men ser at det er for vanskelig .

Strikk i teknikken forsterket hæl , med sokkegarn og forsterkningsgarn, i cm. Det finnes ulike måter å felle til tå på denne sokken, og hvilken . To måter å strikke hæl For en flat sokk, kan du bruke kilen hæl , eller short-row hæl. Begge disse hæler er strikket frem og tilbake uansett hvor du konstruere . Hvordan strikke en god gammeldags hæl :) Det finnes. Du kan strikke hæl på en enkel måte med german shortrows.


Det går helt fint å strikke glattstrikket hæl - rett på retta og vrangt på vranga.

Strikkezilla alias Tina Hauglund viser deg. Det kan gjøres på utallige måter , men de to som oftest går igjen i . Sjekk at hjelpetråden til hælen er strikket inn riktig i forhold til økingen på tåa. Jeg har etterhvert oppdaget at det er minst tre forskjellige måter å strikke hæl. Kan noen lære meg de måtene jeg ikke kan? Slik strikker jeg hæl . Du skal nå ha masker på den ene hæl -pinnen og på den andre . En god innføring i størrelser og garn, og gode beskrivelser av seks ulike måter å strikke hælen og to ulike tåfellinger.


Disse er strikket i str -Jeg har brukt 100g Senjagarn fra nille. Jeg har prøvd mange forskjellige tåfellinger, men ingen har passert. Hun liker også å strikke sokker og har laget mange flotte sokker med . Jeg har sett mange forskjellige måter å forklare hvordan man strikker tommel på votter, og mange av dem er unødig tungvinte.


Så hvorfor ikke strikke med dobbel tråd et lite stykke? Karakteristiske detaljer ved hælen synes å være like. Derimot skal detaljer i tåpartiet være strikket på forskjellige måter på flere av sokkene.


Jeg har strikket drøssevis av sokker på mange forskjellige måter , men aldri med etterpåhæl så nå er det på tide å lære det også.

Jeg hadde IKKE lyst til å strikke sokker på pinner - og så syns jeg at Fabel er. Det første man kan gjøre om man vil strikke for eksempel sokker med større. Dette gjelder som regel hæl og tå for sokker, men kan garantert også.


Man bruker bare ei enkel nål, men det er så mange måter å lage nye sting . Gemt fra hekle- strikke. Og mange ulike måter å strikke hæl og tå på. Her finner du forskjellige strikketeknikker som brukes i mine oppskrifter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg