torsdag 4. april 2019

Smerter i beina

Hva kan årsaken være til at jeg har smerter i beina ? Smerter med spredning langs ischiasnerven nedover i beinet kan forekomme med eller uten ryggsmer. En kvinne i 50-årene med kjent nyresvikt ble lagt inn i medisinsk avdeling på grunn av akutt forverring av smerter i begge beina. Dersom du har smerter i beina på grunn av nedsatt blodsirkulasjon, er det å være fysisk aktiv og gå tur den beste egenbehandlingen du kan . Smerter i bena kan oppstå på grunn av belastningsskader. En årsak kan være at man belaster benet feil når man står eller går og at dette bidrar til å skape .

Jeg har i tre-fire år slitt med smerter i beina. Det har gradvis blitt verre, og nå er det så ille at det påvirker det meste jeg gjør og hemmer meg . Jeg er en kvinne i åra som siden i høst har hatt smerter i beina når jeg legger meg. Det begynte i hø legg, men nå kan det være i begge . Opplever du smerter ut i bena kan dette skyldes flere årsaker. Som regel kommer smerten av andre problemer enn fra bena.


Ved blodpropp i beina , eller dyp venetrombose (DVT), danner det seg en blodpropp i. Mange klager på smerter både når de går og når de ikke beveger seg. Se hvilke smerter du ikke bør overse.

Kjenner du en brennende prikking i bein eller føtter kan det være at du har diabetes. Er det helst rastløse bein og sirkulasjonsforstyrrelser som oftest er forklaringen. Sykdom i disse delene av åretreet gir smerter i muskulaturen ved gange på grunn av for . Claudicatio intermittens vil si, at du har nedsatt blodforsyning til bena eller. Mange sykdommer og tilstander i barneårene kan gi smerter i armer eller bein. Begrepet rommer flere ulike sykdommer og tilstander som har det til felles at de . Her kan du lære mer om smerter i beina , samt tilhørende symptomer, årsak, behandling og ulike diagnoser ved vondt i beina og . Det spiller ingen rolle hvor gammel du er.


Videre kan barn og ungdom i alderen åtte til lide av det . Revmatiske muskelsmerter kan variere fra å være litt ubehagelige til å forårsake ekstreme smerter. Smerten er kronisk når den har vart daglig i . I de fleste tilfellene der personer har vondt i beina eller føttene er det kun . Utstrålende smerte i beinet er en vanlig plage og årsaken til dette kan. Nedsatt blodtilførsel til beina , ischemi i underekstremitetene, kan være akutt eller.


Pasienter med kronisk nedsatt blodtilførsel, som kun har smerter ved gange, . Hvorfor noen få av de som har diabetisk nevropati får uttalte smerter , vet vi ikke i. Mange ligger med beina utenfor sengen, da berøring virker smerteutløsende. Etter uker med smerte i leggen dro eg til fastlegen min. Voksesmerter er ubestemmelige smerter i beina hos barn.

Noen har åreknuter som plager de. Aleris kan fjerne åreknuter med. Hei, er en jente år som har hatt ekstreme voksesmerte i det siste.


For det meste på kvelden, og gjør sånn at jeg ofte ikke får . Typisk rammes begge beina nokså likt, og tilstanden øker sakte og går ikke tilbake. Vanlige kjennetegn på smerten er at den føles brennende, sviende, .

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

Populære innlegg